Pénztárgép átszemélyesítés
Mi az a pénztárgép átszemélyesítés?
Pénztárgép átszemélyesítésre akkor van szükség, ha egyik üzemeltetőtől egy másikhoz kerül az adott készülék. A leggyakoribb ilyen eset a használt pénztárgép vásárlása. Az átszemélyesítés a pénztárgépes rendelet (48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet) 9/2016 (III. 25.) módosítása alapján kötelező funkció az online pénztárgépekben, így azon típusok, melyeket gyártóik megfeleltettek a fenti rendelet módosítás által előírtaknak, használtan is értékesíthetők.
Vásárolhatok használtan is online pénztárgépet?
Igen. Az átszemélyesítés lehetőséget biztosít arra, hogy a pénztárgépek ne csak az első üzemeletetőjük működésének végéig legyenek szolgálatban, hanem azon túl is, egy új üzemeltetőnél. Így használtan, az új pénztárgépek áránál jóval kedvezőbben (annak feléért – két harmadáért) olyan készülékhez lehet hozzájutni, ami még hosszú évekig működőképes marad a szükséges karbantartások elvégzése mellett.
Miért éri meg használt pénztárgépet venni?
Rábeszélni természetesen senkit sem szeretnénk, de a tapasztalataink alapján a használt pénztárgépek szinte semmilyen hátránnyal nem bírnak az új készülékekkel szemben. Ügyfeleink között számos olyan kisvállalkozás található, akik a szoros költségvetésük miatt a használt készülék beszerzése mellett döntöttek. Íme néhány gondolat, amit érdemes lehet fontolóra venni gépvásárlás előtt:
Környezetbarát: hiszen csökkenti a feleslegesen legyártott készülékek számát, illetve a működőképes gépek nem kerülnek selejtezésre, nem végzik pár év működés után hulladékként.
Olcsóbb: az új pénztárgépek áránál kedvezőbben lehet hozzá jutni.
Biztonságos: a szervizünktől vásárolt készülékeket garanciával értékesítjük.
Felújítjuk: azokat az alkatrészeket, melyek adott típusnál hajlamosak sűrűbben meghibásodni, kiadás előtt kicseréljük, így műszakilag kifogástalan készüléket adnunk át
Tartós: friss felülvizsgálattal adjuk át az eszközt, melyet így egy évig nem kell újra ellenőriztetni
Hogyan vásárolhatok használt pénztárgépet?
A használt pénztárgépeket átszemélyesítéssel lehet átírni az új üzemeltető nevére. Ehhez a NAV-tól a PTGREG elektronikus adatlapon átszemélyesítési kódot kell kérni. Ebben könyvelője fog tudni segíteni. Az átszemélyesítési kódot el kell juttatni szervizünkhöz, amellyel kollégáink elvégezik az átszemélyesítést.
Mennyi ideig tart a pénztárgép átszemélyesítése?
Az átszemélyesítés átfutási ideje kb. 1 munkanap, ha minden adat rendelkezésre áll és a pénztárgép működőképes, illetve az átszemélyesítési folyamat közben nem lép fel műszaki hiba.
A pénztárgép átszemélyesítés lépései:
Az előző üzemeltető gépnaplóját lezárjuk és átadjuk megőrzésre.
A pénztárgépből kiolvassuk az előző tulajdonos naplófájljait, amit szintén átadunk megőrzésre.
Elvégezzük az átszemélyesítést az átszemélyesítési kód felhasználásával. Ha szükséges, egyeztetünk a magyarországi forgalmazóval, illetve amennyiben szüneteltetett, vagy használatból kivont állapotú pénztárgépet személyesítünk át, elvégezzük a mobil kommunikációs szolgáltatóval is a hálózatba való visszakapcsoltatást.
Ha a használt pénztárgépet nem mi értékesítjük Önnek, akkor a hozott készüléket átvizsgáljuk, szükség esetén javaslatot teszünk a megfelelő javításokra.
Elvégezzük az új üzemeltető által igényelt beállításokat.
Új gépnaplót nyitunk.
Átadáskor igény szerint megmutatjuk a gép használatát, valamint tájékoztatást adunk a legfontosabb jogszabályi tudnivalókról (AP szám látható helyen való elhelyezése, pénztárgépnapló szigorú számadás alá vonása, kötelező évenkénti felülvizsgálat, helyes eljárásrend a pénztárgép és számlázó program párhuzamos használata esetén, stb).
Igény esetén konzultációt biztosítunk a pénztárgép és a kapcsolódó eszközök üzemeltetésével kapcsolatban.