Pénztárgép éves felülvizsgálata
Az éves felülvizsgálat annak ellenőrzése, hogy a készüléke az előírásoknak megfelelően működik?. A vizsgálatot minden online pénztárgépen el kell végezni. Ezúton felhívjuk figyelmüket az online pénztárgépet használó ügyfeleknek, hogy a hatályban lévő 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet 48. §. (82156. oldal) alapján az online pénztárgép megszemélyesítést (vagy legutóbbi éves felülvizsgálatot) követően,
365 napon belül kötelező a pénztárgépek éves szervizes felülvizsgálata. Ez az online pénztárgépet használó felelőssége. Mivel ez kötelező érvényű, a NAV ezt ellenőrizheti és a határidő lejárta után mulasztási bírsággal büntetheti. A felülvizsgálatot kizárólag NAV nyilvántartásában szereplő pénztárgép szervizes végezheti el.
Hogyan zajlik a pénztárgép éves felülvizsgálata?
Kollégánk a helyszínre érkezve komplett ellenőrzést végez a pénztárgépen, mely két részből tevődik össze: mechanikai- és szoftveres felülvizsgálat. Mind hardveresen, mind a szoftveres működést tekintve átvilágítja a készüléket, és meggyőződik annak rendeltetésszerű működéséről.
Az alábbi körülményeket vizsgáljuk:
Mechanikai működés: nyomtató, billentyűzet, kijelzők
Szoftveres működés: NAV szerver kommunikáció ellenőrzése, naplófájlok kiolvashatósága, nyugtakészítés folyamata, sztornó funkciók
Jogszabályi megfelelés: gépnapló rendelkezésre áll-e, adóügyi ellenőrző egység sértetlensége, AP szám látható-e
Ha műszerészünk bármely hibát észlel, vagy úgy ítéli meg, hogy szükséges a pénztárgép bármely karbantartása, akkor az észrevételeit jelzi a felülvizsgálati adatlapon, illetve szóban is tájékoztatja Megrendelőnket, a szükséges lépéseket illetően. A hibajavítást célszerű a következő pénztárgép felülvizsgálatig elvégezni.
Egyes esetekben előfordul, hogy munkatársunk olyan problémával találkozik, amin csak azonnali szerviz segíthet. Ilyenkor a gépet a helyszínen, vagy ha erre nincsen lehetőség, szervizünkben javítja. Hosszabb javítás idejére cseregépet biztosítunk, mellyel biztonsággal folytatható a munka.